SAMSUNG GALAXY NOTE 5

Samsung telah melancarkan siri terbaru telefon pintar siri Galaxy Note iaitu Samsung Galaxy Note 5. Ia juga dikenali sebagai Samsung Galaxy Note Edge. Berikut merupakan ciri-ciri penting dan pernambahbaikan yang ditawarkan oleh pihak samsung yang pastinya dinanti ramai.

Mari KM kongsikan disini:



1) BIGGER IS BETTER
Walaupun bersaiz besar seperti siri samsung galaxy note terdahulu, tetapi kini Samsung Galaxy Note 5 didatangkan dengan saiz yang lebih nipis, bingkai diperbuat daripada aluminium (metal) dan skrin daripada kaca gorila kelas 4. Selain itu, ia juga mempunyai sisi melengkung yang memudahkan anda melihat notifikasi. Papan permukanya diperbuat daripada Crytal Clear Quad HD + Super AMOLED. Bersaiz 5.6" memberikan anda pengalaman yang luar biasa.



2) S-PEN
Telefon pintar siri ini memang terkenal dengan 'S-PEN' nya. Kali ini pihak samsung menyatakan yang mereka telah mencipta S-pen tersebut seperti pen sebenar. Anda mungkin tidak mahu berhenti menggunakan setelah mencubanya.
3) KAMERA
Samsung Galaxy Note Edge juga mempunyai kamera 16 MP dibahagian belakang dan 5MP dihadapan, Real-time HDR dan Smart Optial Image Stabiliser yang memungkinkan anda mengambil gambar dengan lebih jelas.

Berikut merupakan antara gambar-gambar yang diambil menggunakan Samsung Galaxy Note Edge.







4) BATERI
Terdapat 2 cara bagaimana anda boleh mengecas bateri Samsung Galaxy Note 5 iaitu dengan wayar atau tampa wayar. Samsung juga menjanjikan tempoh poengecasan yang lebih pantas.

5) HADIAH DARI SAMSUNG
Dengan setiap pembelian Samsung Galaxy Note Edge atau Note 5 ini melayakkan anda untuk mendapat bonus simpanan sebanyak 100GB di OneDrive secara percuma selama 2 tahun.


Ringkasan spesifikasi telefon pintar Samsung Galaxy Note Edge / 5 ini adalah:

Diharapkan info yang KM kongsikan ini memberi manfaat kepa anda.




Sumber: Samsung

You Might Also Like

0 comments

Flickr Images